Amíg jó az idő használjuk ki. Jó téma lehet, ha folyót, patakot, esetleg vízesést fotózunk. A széles, lassú folyású folyónak más a hangulata, mint egy fürge hegyi pataknak. A víz azért csodálatos, mert a fényképünk fő témája is lehet, de kompozíciós elemként is használhatjuk. Lehet a figyelmet terelő vonal vagy határsáv, de ki lehet hangsúlyozni vele a kép egyéb elemeit is.
Egy keskeny patak fotózásakor meg kell határoznunk a téma legfontosabb vonásait. A víz tisztaságát, a sebességét mutató sodrást vagy a partját szegélyező növényzet az amit szeretnénk bemutatni.
Úgy állítsuk be a kompozíciót, hogy rögtön és egyértelműen a néző elé tudjuk tárni a témánk legfőbb elemeit, tulajdonságait. Állítsuk a zársebesség-rekesz kombinációt, amivel tovább tudjuk erősíteni a fotó hangulatát. Ha a víz tisztaságát szeretnénk bemutatni, akkor fényképezzünk rövid expozícióval, így nem mosódik el a fürge patak. A mélységélességet is helyesen kell beállítanunk, hogy a képen élesek legyenek a kristálytiszta víz alján lévő kövek és kavicsok. Ha a patak gyorsaságát szeretnénk érzékeltetni, akkor hagyjuk, hogy elmosódott legyen a sebesen áramló víz.
Ha vizet fényképezünk remek témát adnak a felszínen megjelenő tükrözések is. Sokszor segít kiemelni a fő témánkat, de vigyázat, mert ha nem helyesen használjuk egyszerűen elvonja a figyelmet arról a témáról, amire a figyelmet szerettük volna irányítani.
Ha nem szeretnénk a tükröződést megörökíteni, akkor járjuk körbe a témát és próbáljunk más-más időpontokban fényképezni, amikor a Nap más szögből süt, másképp látszik a tükröződés. Van eszközünk is a tükröződés kiiktatásában, mégpedig a polárszűrő.
A vízesés is fantasztikus téma. Itt is azt kell eldönteni, hogy mit is szeretnénk fotózni, a víz sebességét, vagy ki akarjuk merevíteni a képet. A kimerevítéshez 1/250 mp-es expozícióval próbáljunk dolgozni, de választhatunk még rövidebbet is, mert minél rövidebb az expozíció, annál nyitottabb rekesszel kell dolgozni, így viszont beszűkül a mélységélesség.